För att vara säker på att bakaxeln ska hålla får den nya lager. Den begagnade diffen är i sämmre skick än förväntat, får byta ut ett par spruckna shims som har gett vika. Drivaxlarna byts till kortare för att bredden på bakvagnen ska stämma, de nya axlarna är dessutom betydligt hållbarare. Detta är en bakaxel från -95 men det skall egentligen användas en 87-93 axel, men då är det bara 4 hjulbultar och trummbromsar. Den svaga länken, förbandet mellan axelrören och diffklumpen svetsas. Utväxlingen byts ut från 3,27 till 3,73. Och Difflocket byts till ett lock som stöttar lageröverfallen
måndag 12 december 2011
Bak axel tuning. 22/9-10
För att vara säker på att bakaxeln ska hålla får den nya lager. Den begagnade diffen är i sämmre skick än förväntat, får byta ut ett par spruckna shims som har gett vika. Drivaxlarna byts till kortare för att bredden på bakvagnen ska stämma, de nya axlarna är dessutom betydligt hållbarare. Detta är en bakaxel från -95 men det skall egentligen användas en 87-93 axel, men då är det bara 4 hjulbultar och trummbromsar. Den svaga länken, förbandet mellan axelrören och diffklumpen svetsas. Utväxlingen byts ut från 3,27 till 3,73. Och Difflocket byts till ett lock som stöttar lageröverfallen
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar